Zdravé vztahy ve firmě
I když je rodinná firma na první pohled považována za stabilnější a lépe fungující než společnost s běžnými zaměstnanci, její chod vážně ohrožují rodinné vztahy a prolínání našich rolí v soukromém a profesním životě.
Aspekty, které ovlivňují úspěšnost rodinných firem.
Zdvojené role (resp. vzájemně se překrývající) mohou mít za následek:
- zmatky v řízení firmy, nevhodné směšování záležitostí rodiny, firmy a vlastnictví
Sdílená identita:
- svazující pocit v důsledku příliš úzkých a osobních vztahů, v důsledku toho ohrozí odcizení od rodiny i firmy
Celoživotní společná historie členů rodiny:
- členové rodiny mohou vzájemně poukazovat na své slabiny, zklamání z dětství mohou vést k nedostatku důvěry v pozdějších pracovních vztazích
Emoční zapojení a ambivalence:
- odpor nebo pocity viny mohou komplikovat pracovní vztahy, může se objevit skrytá nenávist
Soukromý jazyk:
- může odstartovat citlivé reakce, které poškozují komunikaci a vytvářejí podmínky pro vznik osobních konfliktů
Vzájemná znalost soukromého života:
- může u příbuzných vést k pocitu, že jsou příliš úzce sledováni a v podnikání až „uvězněni“
Smysl připisovaný rodinné firmě:
- při nestejném vnímání mohou mezi členy rodiny vzniknout konflikty
Potřebujete mít zdravé vztahy a rozvíjet lidi = byznys koučování je řešení.
Koučování je důvěryhodný vztah, který pomáhá klientovi podniknout konkrétní kroky k dosažení jeho vize, cíle nebo přání. Během tohoto procesu klient prohlubuje svoje učení, zlepšuje svůj výkon a zvyšuje kvalitu svého života. Svých cílů dosahuje rychleji a efektivněji, než kdyby koučování nevyužíval. (definice ICF)
Firmy nejčastěji najímají kouče z těchto důvodů:
- chtějí vyřešit vztahy mezi sebou, konflikty mezi rodinnými příslušníky
- chtějí lépe komunikovat, lépe si rozumět
- chtějí rozvíjet své zaměstnance, rozvinout jejich talent, zlepšit jejich výkon,
- chtějí motivovat zaměstnance
- chtějí efektivnější řízení firmy
Co nabízíme
Individuální koučování – pro jednotlivce
Skupinové koučování – pro celou rodinu, pracovní kolektivy, které procházejí změnou nebo konfliktem nebo mají před sebou obtížný úkol, potřebují zlepšit pracovní výkon i atmostéru na pracovišti.
Potřebujete získat jiný pohled na konkrétní „případ“, který řešíte = řešením může být supervize
Supervize je nástroj celoživotního učení. Smyslem supervize je rozvíjet profesní dovednosti supervidovaných = Vás, posilovat vztahy v pracovním týmu a nacházet řešení problematických situací. V procesu supervize Vám poskytuje supervizor zpětnou vazbu k vaší práci. Supervize zvyšuje účinnost práce zaměřením se na její cíle, zvyšuje i kvalitu práce zaměřením se na průběh (proces).
Pro koho je supervize vhodná
- pro všechny profesionály, ve všech oblastech práce s lidmi (manažery),
- pro všechny, kteří potřebují získat jiný pohled na konkrétní „případ“, který řeší.